torsdag 10 april 2008

Allvarliga avhopp i SSA !!

KOMMUNIKÉ FRÅN SSA

Två av föreningens styrelseledamöter, ordförande Hans Johansson SM0IMJ och ledamot Roger Bille SM5NRK, har avgått ur styrelsen. Deras uttalanden publiceras i anslutning till denna kommuniké.

Jag har under förmiddagen talat med Jörgen Norrmén SM3FJF, sammankallande i valberedningen, Kjell Nerlich SM6CTQ, vice ordförande, och Esko Antikainen SM5AKP, revisor. De åtgärder som nu kommer att vidtagas är följande:

1. Vice ordförande Kjell SM6CTQ agerar som föreningens ordförande.

2. Valberedningen under ledning av Jörgen SM3FJF diskuterar den uppkomna situationen och förbereder fyllnadsval.

3. Revisorerna under ledning av Esko SM5AKP håller kontakt med Jörgen och Kjell och ser till att den kommande processen följer stadgarna.

4. Vid årsmötet diskuteras den uppkomna situationen varvid ställning till vidare inriktning kan tas i stadgarnas anda.

Karlsborg den 7 april 2008 Eric Lund SM6JSM SSA kanslichef

-------------------------------------------------

Till SSA:s styrelse, revisorer och sittande valberedning. För publicering via SSA:s informationskanaler.

Efter en längre tids massiv kritik från DL3 - Lars SM3ZBB avseende kommunikationssvårigheter med, och toppstyrning från styrelsen samt det senaste enhälliga uttalandet om misstroende från SM3-distriktsmötet har jag beslutat att med omedelbar verkan avsäga mig mitt uppdrag som ordförande i Föreningen Sveriges Sändareamatörer.

En situation där ett helt distrikt genom sin DL visar sitt enhälliga misstroende är för mycket för att motivera mig att fortsätta mitt arbete.

Stockholm 2008-04-07 Hans Johansson – SMØIMJ

------------------------------------------------

Till SSA:s ordförande och styrelse

Under en längre tid har kraftig kritik riktats från flera håll mot mitt och styrelsens arbete, nu senast på DL3-mötet i Gävle igår lördag då hela distriktet gjorde ett enhälligt uttalande att kommunikationen mellan styrelsen och distriktsledarna är obefintlig. Såsom styrelsens kontaktman mot distriktsledarna och direkt ansvarig för denna kommunikation så ser jag ingen annan möjlighet än att avgå med omedelbar verkan efter att 4 DL/vDL nu har slutat med hänvisning till mitt och styrelsen agerande.

Stigtomta 2008-04-06 Roger Bille SM5NRK

Inga kommentarer: